5.13.2014

Υγεία το όνειρο...



"τα δημόσια συστήματα μάς κοστίζουν περισσότερο απ’ ότι τα ιδιωτικά"  Άδωνις Γεωργιάδης, Υπουργός Υγείας

Το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμά μας στη δωρεάν φροντίδα υγείας  κατεδαφίζεται με τις εξωγενείς παρεμβάσεις του Γερμανικού Υπουργείου Υγείας, του Ράιχενμπαχ και του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. Το Υπουργείο Υγείας συνεχίζει να δαπανά χρήματα από το ΕΣΠΑ για δράσεις που ικανοποιούν τους ισολογισμούς των εταιρειών και χωρίς καμιά προστιθέμενη αξία για το κοινωνικό σύνολο.  

Καθημερινά τα νοσοκομεία κλείνουν τις πόρτες τους σε ολοένα και περισσοτέρους  συμπολίτες μας. Σε 3 με 3,5 εκατομμύρια υπολογίζονται οι πολίτες που στερούνται στοιχείωδους περίθαλψης και νοσοκομειακής φροντίδας. Πρόκειται για τους χιλιάδες νεόπτωχους και ανασφάλιστους συμπολίτες μας, οι οποίοι είδαν τις δουλειές τους να χάνονται ή να μειώνονται δραματικά εξαιτίας των σκληρών μνημονιακών πολιτικών της λιτότητας και της κατεδάφισης του κράτους πρόνοιας.

Μνημονιακή ασφυξία

Η αντίστροφη μέτρηση για την κατεδάφιση των παροχών υγείας ως κοινωνικό αγαθό ξεκίνησε μαζί με τα μνημόνια. Τα στοιχεία του ΟΟΣΑ είναι αμείλικτα και ενδεικτικά της μειονεξίας του εθνικού συστήματος υγείας συγκριτικά με την συντριπτική πλειοψηφία των χωρών της Ευρώπης. Το 2011-2012 η Ελλάδα εμφανίζεται με τις χαμηλότερες δημόσιες δαπάνες για την υγεία στις χώρες της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ. Το βάρος της περίθαλψης και των δαπανών υγείας αναλαμβάνουν να το καλύψουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι ανεξάρτητα από την παροχή εισφορών στο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης. Ήδη, από το 2009 η αναλογία ιδιωτικών και δημοσίων δαπανών στην υγεία στις χώρες του ΟΟΣΑ βρίσκει την Ελλάδα και την Ελβετία να μοιράζονται τις πρώτες θέσεις, όταν οι Έλληνες εργαζόμενοι έχουν τους χαμηλότερους μισθούς σε επίπεδο ΕΕ-15 (πλην της Πορτογαλίας) και εμφανώς χαμηλότερους μισθούς από τους Ελβετούς συναδέλφους τους. Με την εφαρμογή των μνημονίων αυξάνεται η αναλογία των οικογενειακών δαπανών υγείας επί του συρρικνωμένου εργατικού εισοδήματος και διευρύνεται η αδυναμία πρόσβασης των ασθενών και των ατόμων που χρήζουν ανάγκης ιατρικής φροντίδας, καθώς η Ελλάδα γίνεται πρωταθλήτρια στη μείωση των δημόσιων δαπανών υγείας στις χώρες του ΟΟΣΑ.

Η «Άδωνος Πολιτεία» της υγείας και ο ρόλος της Task Force

Η σημερινή κυβέρνηση Σαμαρά- Βενιζέλου με την τοποθέτηση του Άδωνι Γεωργιάδη, ως Υπουργού Υγείας,  συνεχίζει το καταστροφικό έργο διάλυσης του δημόσιου χαρακτήρα της υγείας. Η ακολουθούμενη πολιτική αδιαφορεί για τα προβλήματα, τους παράγοντες και τις αιτίες που έκαναν το σύστημα υγείας δυσλειτουργικό και αναχρονιστικό ως προς τις προσφερόμενες υπηρεσίες  στον πολίτη. Επιπλέον, η πολιτική αυτή δεν προσμετρά τις ανάγκες των κοινωνικών και επαγγελματικών ομάδων που εμπλέκονται στο σύστημα υγείας. Αντίθετα, το Υπουργείο Υγείας με κρυφές επιτροπές και στα πλαίσια πρωτοβουλιών με εύηχες ονομασίες- όπως «Υγεία εν δράσει»- μεταρρυθμίζει σε διάστημα τριών μηνών όλο το σύστημα υγείας ακολουθώντας πιστά τις απροκάλυπτες εξωγενείς παρεμβάσεις της Task force, του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και του Γερμανικού Υπουργείου Υγείας ως Domain Leader.

Για παράδειγμα η κυβέρνηση έχει προεγκρίνει το «Πρόγραμμα Υποστήριξης των Μεταρρυθμίσεων στον Τομέα της Υγείας 2013-2015» και το Υπουργείο Υγείας έχει, ήδη, υπογράψει Συμφωνία Συνεισφοράς  με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας αξίας 9.890.504€ με κονδύλια του ΕΣΠΑ

Επίσης, έχει προεγκρίνει το πρόγραμμα  «Μηχανισμός Υποστήριξης για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας», ύψους 4.500.000 € (από το ΕΣΠΑ), το οποίο αναλαμβάνει αποκλειστικά η Task Force for Greece (TFGR) για την παροχή τεχνικής βοήθειας στην υλοποίηση των τιθέμενων στόχων του προγράμματος. Για να τεθούν οι συγκεκριμένοι στόχοι δεν ακολουθήθηκε κοινωνικός διάλογος και οι απραίτητες διαβουλεύσεις με τους φορείς που λειτουργούν στο σύστημα υγείας. Ποιος επομένως έθεσε αυτούς τους στόχους και τα πιεστικά χρονοδιαγραμμάτα υλοποιήσης τους; Μήπως αποτελεί μια πρωτοβουλία του υπουργού και των συμβούλων του ή μήπως η ίδια η TFGR με το προσχέδιο δράσης, που κατέθεσε για την ΠΦΥ υπό την επιστασία του Γερμανικού Υπουργείου Υγείας. Μια απλή ανάγνωση του προσχεδίου δράσης της ΤFGR αποκαλύπτει ποιος είναι το αφεντικό στη λήψη αποφάσεων για την υγεία μας.

Η διαχείριση των ζητημάτων της υγείας αποδεικνύει ότι η Ελλάδα είναι μια αποικία χρέους που τελεί σε κατάσταση υποτέλειας. Οι μεταρρυθμίσεις στον τομέα υγείας καθορίζονται από τα γερμανικά συμφέροντα,  καθώς τα κονδύλια του ΕΣΠΑ επαναεξάγονται. Ο Υπουργός Υγείας έχει ως μοναδικό ρόλο την επικοινωνιακή επιβολή τους με την βοήθεια των μνημονιακών ΜΜΕ και το γνωστό του χάρισμα να φωνασκεί και να επιτίθεται στους συνομιλητές τους στα τηλεοπτικά πάνελ. Το αγαθό της υγείας ευτελίζεται σε τηλεοπτικό show με στοιχήματα, έξυπνες ατάκες και γραφικά ξεσπάσματα οργής ή αλλαζονείας.

The party is not over

Η αλήθεια είναι ότι μέχρι σήμερα, έχουν ξοδευτεί εκατομμύρια ευρώ από κοινοτικά χρήματα σε τεχνοκρατικές μελέτες των προβλημάτων του συστήματος υγείας. Οι μελέτες αυτές είναι περιουσία του ελληνικού λαού και οφείλει ο υπουργός να εξηγήσει όχι μόνο  με ποιες διαδικασίες και κριτήρια έγινε η ανάθεση τους, αλλά και το ποια είναι η αποτελεσματικότητα τους. Αποτελεί επίσης δυστυχώς, θλιβερό γεγονός ότι όλα αυτά τα έργα δεν είχαν ποτέ ένα κεντρικό στρατηγικό σχεδιασμό με ζητούμενα αποτελέσματα για την κοινωνία, τους πολίτες και τους λειτουργούς του συστήματος. Ο σχεδιασμός δεν πρόσβλεπε, έστω και αποσπασματικά, στη βελτίωση των υφισταμένων δομών. Αντίθετα ο σχεδιασμός γινόταν με βάση τις ανάγκες κατανομής των κονδυλίων σε κεντρικές ή περιφερειακές υπηρεσίες αλλά και με βάση την ικανοποίηση συμφερόντων κρατικοδίαιτων εταιρειών του στενού ή του ευρύτερου χώρου της υγείας, οι οποίες βρίσκονταν πάντα στο πλευρό των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ των τελευταίων δεκαετιών.

Ο πακτωλός των εκατομμυρίων ευρώ, που δαπανάται στο σύστημα υγείας, αναπαράγει τις αμαρτωλές κυβερνητικές πολιτικές και νοοτροπίες των παρελθόντων χρόνων (υπερτιμολογήσεις, διαφθορά, αναποτελεσματικότητα, ανορθολογική δομή υπηρεσιών κτλ.). Στην παρούσα, όμως, φάση εντοπίζεται μια μεγάλη διαφορά. Οι εφαρμοζόμενες πολιτικές δεν στοχεύουν απλώς να ικανοποιήσουν συγκεκριμένες ομάδες συμφερόντων, αλλά να διευκολύνουν την μόνιμη οικονομική εξυπηρέτηση τους μέσα από τη διάλυση του δημόσιου συστήματος υγείας σε επιμέρους αγορές. Το νέο σύστημα υγείας θα έχει κεντρικό άξονα τις μεγάλες επιχειρήσεις υγείας, ελληνικές και ξένες, από τις οποίες θα επιλέξει να «αγοράζει» υπηρεσίες ο νέος ΕΟΠΥΥ της εκάστοτε κυβέρνησης, προκειμένου να μη χαθεί η εξουσία ελέγχου του πελατοκεντρικού συστήματος, που με τη σειρά του θα εξασφαλίζει την κυβερνητική εξουσία.

Ας δούμε μερικά παραδείγματα έργων του ΕΣΠΑ, τα οποία καταδεικνύουν που πάνε οι θυσίες του ελληνικού λαού και ποιες είναι οι κρατούσες κυβερνητικές αντιλήψεις άσκησης της εξουσίας, που περιγράψαμε παραπάνω.

Που πάνε τα λεφτά μας

Από την αναλυτική περιγραφή έργων του ΕΣΠΑ Υγείας προκύπτει ότι από σύνολο 22.569.473,42€ το 60% περίπου δαπανήθηκε σε δράσεις δημοσιότητας, το 25% έμεινε ανεκμετάλλευτο το 8,60% σε μελέτες και μόνο το 7,65% σε διάφορες σχετικές δράσεις.


«Υγειονομικός Χάρτης της χώρας»

Χαρακτηριστικό παράδειγμα κατασπατάλησης κονδυλίων χωρίς χρήσιμο παραγόμενο έργο είναι η δημιουργία του Υγειονομικού Χάρτη της χώρας, που ξεκίνησε επί υπουργίας Δ. Αβραμόπουλου και παρουσιάσθηκε μαζί με το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία το Δεκέμβριο του 2008. Δύο φορείς του υπουργείου υγείας, το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ) και η Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας (ΕΣΔΥ) ανέλαβαν την υλοποίησή του. (εδώ)

Το ΚΕΕΛΠΝΟ διαχειρίσθηκε κονδύλια ύψους 2.696.429€, για το έργο «Διοικητική και Συντονιστική υποστήριξη του Υγειονομικού Χάρτη». Το υποέργο για την «ανάπτυξη και παραγωγική λειτουργία του χάρτη υγείας και κοινωνικής αλληλεγγύης» ανατέθηκε, υπεργολαβικά, στις εταιρίες «C.M.T. ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΕΠΕ» και «Κων. Ρουτζούνης ΑΕ Έρευνα Αγοράς- ΚΑΠΑ Research» !!! με συνολική αμοιβή 2.196.429€. Εκκρεμεί το δεύτερο υποέργο, η εκπαίδευση των εμπλεκομένων ύψους 500.000€, το οποίο, εικάζουμε ότι δεν θα πραγματοποιηθεί λόγω ανυπαρξίας σκοπού.

Για το ίδιο πρόγραμμα, η Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας (ΕΣΔΥ) διαχειρίσθηκε κονδύλια ύψους 2.924.439 € με το έργο «Δημιουργία συστήματος παραγωγής δεικτών χάρτη υγείας και κοινωνικής αλληλεγγύης».


Ποιο ήταν το αποτέλεσμα λειτουργικότητας του; Ο υγειονομικός χάρτης περιέχει σωρεία λαθών και κατόπιν καταγγελιών από φορείς της υγείας, ο διοικητής του Εθνικού Κέντρου Επιχειρήσεων Υγείας (ΕΚΕΠΥ) κ. Π.Ευσταθίου έδωσε εντολή να αποσυρθεί.  Η TELENAVIS HELLAS A.E.συνεχίζει βέβαια να πληρώνεται για επιμέρους έργα αναφορικά με τους δείκτες. 

Τελικά, ο Υγειονομικός Χάρτης εξελίχθηκε σε ένα πλήρως αναξιόπιστο, πανάκριβο και άχρηστο εργαλείο. 

«Εκστρατείες και δράσεις ενημέρωσης του κοινού για την πρόληψη νοσημάτων»

Για τις εκστρατείες αυτές  δαπανήθηκε από το ΚΕΕΛΠΝΟ το ποσό των 8.567.399 €, σε διαφημιστικές εταιρίες για ανύπαρκτο έργο και ανώφελο για την κοινωνία. Ωφέλιμο όμως για τις εταιρείες και μεταξύ αυτών η Mindwork Solutions Α.Ε., της συζύγου του υπουργού οικονομικών κ. Στουρνάρα, η οποία πήρε 1,6 εκ € για να ενημερώσει το κοινό για την πρόληψη του καρκίνου. Η Upset Α.Ε. που πήρε 1,36 εκ. € για τις καρδιοπάθειες και ακόμα  3 εκ. € δόθηκαν για επικοινωνιακή εκστρατεία πρόληψης του καπνίσματος και του αλκοόλ στην εταιρεία «Ευρωπαϊκός διαφημιστικός οργανισμός Α.Ε.».

Είναι γεγονός ότι η Ελλάδα παρουσιάζει την υψηλότερη αναλογία καπνιστών  μεταξύ των δυτικοευρωπαϊκών κρατών, με θνησιμότητα οφειλόμενη στο κάπνισμα 19,3%.

Προφανώς, για αυτό το λόγο ενίσχυσαν την παραπάνω διαφημιστική καμπάνια και έδωσαν, συμπληρωματικά αλλά και αποσπασματικά, κονδύλια σε δράσεις για το κάπνισμα στην Ανώνυμη Εταιρεία Μονάδων Υγείας Α.Ε. και το Δήμο Παύλου Μελά, ύψους 109.761,10€ και 159.499,92€ αντίστοιχα. Τα ποσά της εταιρείας Ανώνυμη Εταιρεία Μονάδων Υγείας Α.Ε., που είναι ΔΕΚΟ και εποπτεύει την Πολυκλινική του Ολυμπιακού χωριού, δαπανήθηκαν αποκλειστικά για διαφήμιση, ημερίδες και ενημερωτικό υλικό. Από το ποσό που διαχειρίστηκε ο Δήμος Πάυλου Μελά μόνο 37.000€ δόθηκαν στο «ΘΕΑΓΕΝΕΙΟ» νοσοκομείο, αν και ήδη υλοποιούσε εκπαιδευτικά προγράμματα πρόληψης και διακοπής καπνίσματος για διάφορες ηλικιακές κατηγορίες. Τα υπόλοιπα, και μεγαλύτερα ποσά, δαπανήθηκαν σε δράσεις προβολής και δημοσιότητας και σε έργα αξιολόγησης και αυτεπιστασίας, παρά τη διαπίστωση ότι η Ελλάδα αναπτύσσει περιορισμένη δραστηριότητα στα ιατρεία διακοπής καπνίσματος, στα προγράμματα βοήθειας μέσω διαδικτύου και στην εκπαίδευση επαγγελμάτων υγείας στις μεθόδους διακοπής.

Είναι περιττό να σχολιάσουμε ότι, τέτοιου είδους καμπάνιες θα μπορούσαν να είχαν προβληθεί ανέξοδα από τη Δημόσια Τηλεόραση στο πλαίσιο του κοινωνικού της χαρακτήρα και το σύνολο των κονδυλίων να διοχετευόταν σε ουσιαστικού αποτελέσματος έργα.

Δεν αρκούσαν μόνο αυτά τα κονδύλια, που χαρίστηκαν για το κάπνισμα, από την ΕΣΔΥ υλοποιήθηκε επιπλέον το «Πρόγραμμα για τον έλεγχο της καπνιστικής συνήθειας» ύψους 815.975 €. Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού για ενέργειες εξωτερικού συμβούλου ανατέθηκε στην SYSTEM ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΑΕ και την MRB εταιρία Έρευνας Αγοράς !!! το ποσό των 685.580 ευρώ για να αξιολογηθεί η εθνική ικανότητα στη διαμόρφωση αποτελεσματικών πολιτικών και δράσεων για τον έλεγχο της καπνιστικής συνήθειας.

Με την «ορθολογική διάθεση» των υπέρογκων αυτών ποσών αναμένονται τα βελτιωμένα εργαλεία που θα χρησιμοποιήσει το Υπουργείο Υγείας για την πρόληψη και διακοπή του καπνίσματος.


Η Εθνική Σχολή Δημόσια Υγείας (ΕΣΔΥ) διέθεσε, υπεργολαβικά στις εταιρίες ΜΕΛΕΤΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΑΕ και ΝΕΣΤΩΡ ΑΕ, ποσό ύψους 289.050 ευρώ για να συνταχθεί σχετική μελέτη. Συγκεκριμένα, έπρεπε να «εκπονηθεί» μελέτη για τη μεταφορά του «επιτυχημένου θεσμού», του Καναδά και της Βρετανίας, των «Ανοικτών Kέντρων Προστασίας της Υγείας (Walk in Centers)» στην Ελλάδα για την αντιμετώπιση μικροτραυματισμών και τη συμβουλευτική των πολιτών, δηλαδή τις πρώτες βοήθειες που παρέχουν μέχρι σήμερα τα φαρμακεία, και να συμπεριληφθούν τα κέντρα αυτά στις υπάρχουσες δομές των δήμων. Η μελέτη έχει ολοκληρωθεί από το Φεβρουάριο του 2010 και αναμένεται να «αξιοποιηθεί».

«Ανάδειξη και ενεργοποίηση του ρόλου των Κέντρων Υγείας στις τοπικές κοινωνίες»

Στο Τεχνικό Δελτίο αναφέρεται ότι το έργο έχει ως στόχο τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών ΠΦΥ και ότι το έργο συμβάλλει στον εντοπισμό παραγόντων που θα βελτιώσουν την ικανοποίηση των πολιτών/ασθενών και των εργαζόμενων στην ΠΦΥ. Παρά τις λεκτικές σκοπιμότητες, η διάθεση των 130.000 ευρώ- από τα 171.070 ευρώ συνολικά- για ενέργειες δημοσιότητας και προώθησης του προγράμματος, μαρτυρά την αίολη πραγματικότητα.


Αυτό το πρόγραμμα έχει αποκλειστικό και μοναδικό σκοπό τη δημοσιότητα. Αποτελεί ένα πρόσθετο κονδύλι στα υπέρογκα ποσά, που προβλέπονται περί δημοσιότητας, σε κάθε έργο ξεχωριστά.

Η Ειδική Υπηρεσία Τομέα Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης του Υπουργείου έχει την ευθύνη υλοποίησης του Επικοινωνιακού Προγράμματος, που ανέρχεται στα 1.559.000 €. Το επικοινωνιακό Πρόγραμμα αφορά την ενημέρωση του κοινού, δηλαδή να πείσει το κοινό για τα οφέλη του από τις αλλαγές που συντελέστηκαν στον Τομέα της Υγείας μέσω του ΕΣΠΑ.

 Όπως αναφέρεται στο τεχνικό δελτίο το παρόν έργο θα καλύψει και τις «αναδυόμενες επικοινωνιακές ανάγκες, που θα εμφανιστούν κατά τη διάρκεια υλοποίησης των παρεμβάσεων του τομέα», και έτσι δικαιολογείται ότι το ποσό των 1,2εκ. € δεν έχει ακόμα βρει ανάδοχο εκτέλεσης.


Το συνολικό ποσό για το πρόγραμμα αυτό είναι 5.045.039,80€ και αντιστοιχεί σε 4 έργα, που περιλαμβάνουν κυρίως διαφήμιση και μελέτες και ελαχιστοποιούν τη δράση με αποδέκτη το κοινωνικό σύνολο.

Το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο έχει αναλάβει να υλοποιήσει σχέδιο δράσης για την  προαγωγή της δημόσιας υγείας στον τομέα της διατροφής, που ανέρχεται συνολικά στα 2.941.541,50€. Η σύνταξη μελέτης (1.601.134€) και η δημοσιότητα (446.451€) απορρόφησαν το μεγαλύτερο μέρος του ποσού.

Στις υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας, προκειμένου να εφαρμόσουν το ολοκληρωμένο πρόγραμμα Διατροφής και Άθλησης, διατέθηκε το ποσό των 987.300,30 ευρώ. Από την κατανομή του ποσού, όμως, δεν προκύπτει καμιά εφαρμογή δράσεων γιατί 52.730,10 € αφορά δαπάνη Τεχνικού Συμβούλου, 59.937,90 € εμπειρογνωμοσύνη και 874.632,30 € δαπάνες δημοσιότητας και προβολής.

Ένα άλλο έργο του προγράμματος, που δαπανά κατά τον ίδιο τρόπο τα κοινοτικά χρήματα, είναι η ανάπτυξη γενικών και ειδικών διατροφικών οδηγών. Το Ινστιτούτο Προληπτικής, Περιβαλλοντικής και Εργασιακής Ιατρικής έχει αναλάβει την παραγωγή των οδηγών αυτών και το μισό του συνολικού ποσού 348.302,90€ (από 701.698€) δαπανώνται για δράσεις παραγωγής, διάχυσης και Δημοσιοποίησης των Οδηγών.

Για την οργανωτική υποστήριξη του Προγράμματος Άθληση για Όλους ανατέθηκε στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας η Επιστημονική Υποστήριξη, αλλά πρακτικά το έργο αφορά την οργανωτική υποστήριξη των Προγραμμάτων Άθλησης για όλους με το ποσό των 414.500 ευρώ. Από το ποσό αυτό 65.682 ευρώ διατίθεται στη δημοσιότητα του έργου και 17.958 στην εξωτερική αξιολόγηση. 


Το Υπουργείο Υγείας ανέθεσε στην «FREI Ανώνυμη Τουριστική Συνεδριακή Συμβουλευτική και Εμπορική Εταιρεία»  την Οργάνωση 7 συνεδρίων για την αναβάθμιση της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών από τα Γενικά Νοσοκομεία, έναντι ποσού 231.810,60€. Στο σκεπτικό για τη σκοπιμότητα του έργου αναφέρεται  ότι, τα συνέδρια θα συμβάλουν στην αποτελεσματικότερη λειτουργία των Υπηρεσιών, μέσω της ανταπόκρισης του ανθρώπινου δυναμικού στις σύγχρονες ανάγκες και τα νέα πρότυπα διοίκησης, και επιπλέον στην εξυπηρέτηση των πολιτών, στην αύξηση της εμπιστοσύνης τους προς τις Υπηρεσίες, στην ενίσχυση της διαφάνειας, στην πληρέστερη αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων και γενικά την άσκηση χρηστής διοίκησης προς όφελος των πολιτών!!!.

Μετά από αυτό το σκεπτικό το συμπέρασμα, που συνάγεται, είναι ότι με 7 συνέδρια ανά τομέα θα σωθεί η ελληνική κοινωνία και θα ανδρωθεί το κοινωνικό κράτος.

Η σημερινή κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες μνημονιακές, εμφανίζεται στην κοινή γνώμη ότι «μοχθεί» για τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, τον εξορθολογισμό της λειτουργίας του δημοσίου, τον περιορισμό των δαπανών και τη διαφάνεια, προκειμένου να αντιστραφούν δυσλειτουργίες και νοοτροπίες από σύστασης του ελληνικού κράτους  και επιτέλους να αποδώσουν… τα μνημονιακά μέτρα. Στην πράξη, όμως, λειτουργεί με  σκοπιμότητες, που γίνονται πασιφανείς και από τη χρήση του ΕΣΠΑ, το οποίο θα μπορούσε να είναι ένα εργαλείο ανάπτυξης και μεταρρυθμίσεων. Αντίθετα, τα χρήματα του ΕΣΠΑ, όπως έχουμε καταδείξει και άλλες φορές από το  totekmirio.gr, μοιράζονται απλόχερα σε μελέτες, εμπειρογνωμοσύνες, αξιολογήσεις, συμβουλευτικές υπηρεσίες, δημοσιότητα και προβολή, και γενικά σε δράσεις που δε συνεισφέρουν σε κανένα αποτελεσματικό έργο, παρά μόνο στον ισολογισμό κάποιων, γνώριμων πια, εταιρειών και με ότι αυτό συνεπάγεται προς όφελος των κυβερνώντων.

Παραδοσιακές παθογένειες του συστήματος, όπως η απουσία σοβαρής πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας και ο νοσοκομειακοκεντρικός χαρακτήρας του συστήματος, η εσωτερική μετανάστευση περίπου 200.000 κατοίκων της περιφέρειας στα μεγάλα νοσοκομεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, η μετανάστευση εξειδικευμένου προσωπικού επαγγελματιών υγείας, η ανεπάρκεια ικανού προσωπικού και εξοπλισμού στα ΕΚΑΒ εξακολουθούν να χαρακτηρίζουν το δημόσιο σύστημα υγείας της χώρας. Μια σοβαρή πολιτική θα επεδίωκε την άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών. Παράλληλα μια σοβαρή πολιτική στο χώρο της υγείας θα λάμβανε υπόψη τις νέες προκλήσεις που εμφανίζονται εξαιτίας της πρωτοφανούς επιδείνωσης των συνθηκών διαβίωσης και εργασίας της πλειοψηφία των πολιτών από τις επαχθείς μνημονιακές πολιτικές των τελευταίων ετών.

Το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμά μας στη δωρεάν φροντίδα υγείας έχει καταργηθεί  από μια ανθρωποκτόνο μνημονιακή πολιτική της «ντροπής», η οποία συνειδητά ωθεί τη χώρα σε νέα επεισόδια ανθρωπιστικής καταστροφής. 





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου